Løsning på sommernøtten:

Svart truer den hvite bonden, og hvis svart får tatt den, blir partiet remis - uavgjort. Så da er det vel bare å gå inn og ta ny dronning på b8 da? Men oops, med en hvit dronning på b8, kan ikke svart gjøre noe lovlig trekk: verken kongen eller den svarte bonden kan gå noe sted. Dermed er svart patt, og partiet er da per definisjon remis! Derfor går bonden inn og omvandler seg til et tårn istedet: 1. Bb7-b8 = Tårn!! Nå kan den svarte kongen gå til a7, hvit flytter tårnet for eksempel til b5, og vinner i noen få trekk.